En god kantine med passion for mad og service

kantine madEn kantine er en vigtig stabel i alle virksomheder og organisationer. Om der er tale om et uddannelsessted eller en virksomhed, betyder ikke så meget. En kantine dækker de samme behov. Men om man har en professionel kantine eller blot en spisestue, er der stor forskel på.

 

En spisestue vil typisk bare være et køkken, hvor medarbejderne mødes for at spise deres mad. En kantine vil derimod være et sted, hvor man får mad fra og derfra spiser.

Der findes mange virksomheder, der udbyder kantine løsninger, men der er også en række ting, man i sin egen virksomhed bør være opmærksom på, når det kommer til at finde den rigtige kantine ordning for virksomheden.

 

Der er fx spørgsmålet om, hvilke behov de ansatte i virksomheden har i forhold til den ønskede service.

Måske har man en frokost ordning, der fungerer fint, men ønsker at opsætte en kaffebar. Eller måske – i den anden ende – har virksomheden et ønske om at skabe en finere restaurantservice til sin direktion eller vigtige kunder eller investorer. Hvad end man søger, så falder det ind under fanen kantine ordning.

 

Passion for mad og service skaber en god kantine

Det vigtige ved virksomheden bag ens kantineordning er, at de har deres værdier i orden. En passion for mad vil være højt placeret på prioritetslisten. En virksomhed der ser hver tallerken som meget mere end en pause og et energiskud i mellem arbejdet. Det skal ses som en oplevelse at spise frokost.

Personalet i ens kantine skal have en kærlighed for god mad.

Udover en passion for at skabe gode måltider hver eneste dag, skal ens kantine personale også have rengøring og hygiejne højt i sine prioriteter. Hvis ikke den højeste. Hygiejne er altafgørende. Især når man beskæftiger sig med andres mad. Dårlig hygiejne vil kunne påvirke hele virksomheden og alle, der har været i dennes kantine.

En kantine ordning bør desuden også have fokus på næringsværdien i den mad, de serverer. Information bør være tydelig og klar til medarbejderne, der skal spise i ens kantine.

Servicen skal naturligvis også være god i ens kantine.

En sidste ting mange virksomheder bør fokusere på, er, om virksomheden bag deres ordning er omkostningsorienteret. En god virksomhed ved, hvordan de bedst optimerer omkostningerne således, at ordningen også bliver den bedste for ens virksomhed rent økonomisk.

Eurest leverer kantineordninger til både institutioner og virksomheder

En virksomhed, der lever op til alle de ovenstående krav, og på samme tid altid arbejder for at blive bedre, er Eurest, som er en del af den globale virksomhed Compass Group.

Eurest leverer kantine ordninger for mere end 160 virksomheder. Dette betyder, at der leveres mad til mere end 80.00 gæster i de forskelige virksomheders kantine.

Er man en uddannelsesinstitution, der har brug for en ordning til at betjene de mange unge mennesker, der hver dag skal forny deres energi igennem sunde måltider, så de kan vende tilbage til studierne med fornyet energi og yde deres bedste, så har Compass Group også, igennem virksomheden Chartwells, muligheder for at bistå med dette.

Chartwells er ledende indenfor levering af Food services til de danske universiteter. Chartwells ved, hvad de unge mennesker efterspørger, hvilket er hurtige, prisvenlige, sunde og kvalitetsfyldte måltider.

Chartwells skaber løsninger, der er tilpasset de unges skema, så der således er taget højde for de forskellige tider. Desuden fokuseres der på brands, der er kendte af de unge mennesker.

Compass Group og deres kantine ordninger er alle gennemsyret af et værdisæt, der går igennem alt lige meget hvilken virksomhed, de leverer til.

Der er altid fokus på kvalitet og sunde måltider. Alle løsninger kan skræddersys til lige præcis, hvad ens virksomhed har af ønsker, om det så kun er en kaffebar eller en større restaurant service.

Compass Group er altid klar til at levere.

 

Comments are disabled.